Okul Telefon Numarası: 0346 861 20 04
Okul Müdürü:
Vural TAŞYÜREK
0543 839 94 90
Pansiyondan Sorumlu Müdür Yardımcısı:
Ebru Dilara IŞIK
0501 910 79 32
Okul yurdumuz eğitim sezonunda her gün hizmet vermektedir.
(1. Dönem) 16 Eylül 2024 (Pazartesi) – 8 Kasım 2024 (Cuma)
(2. Dönem) 18 Kasım 2024 (Pazartesi) – 17 Ocak 2024 (Cuma)
(3. Dönem) 2 Şubat 2025 (Pazartesi) – 28 Mart 2025 (Cuma)
(4. Dönem) 7 Nisan 2025 (Pazartesi) – 20 Haziran 2025 (Cuma)
Ara tatillerde ve yaz tatilinde pansiyon kapalı olacaktır.
NOT: Millî Eğitim Bakanlığının eğitim ve öğretim yılı takviminde herhangi bir değişiklik yapması durumunda, yukarıdaki tarihlerde ortaya çıkabilecek değişiklikler velilere bildirilecektir.
Her öğrenciye okul tarafından bir yatak, bir kapılı bir dolap ve çalışma masası verilir. Öğrencilerin yanlarında getirmesi gereken malzemeler aşağıda belirtilmiştir:
1- Mevsim şartlarına uygun pijama veya gecelik
2- Bornoz veya havlu
3- El havlusu
4- 2 çift terlik (oda ve banyo için ayrı ayrı)
5- Okul kurallarına uygun kıyafetler ve ayakkabılar
6- Mevsim şartlarına uygun yedekli günlük kıyafetler
7- Kişisel temizlik malzemeleri (şampuan,deodorant, tarak,duş jeli vb.)
8- Yeteri kadar elbise askısı
Okul ve Pansiyon Alanlarının Kullanımı
Öğrenciler okul saatlerinde okul alanında bulunurlar. Bu saatlerde pansiyonda kalmaları kesinlikle yasaktır. Serbest saatlerde öğretmen izin verilen alanlarda bulunabilirler. Hava karardıktan sonra, güvenlik açısından tüm öğrenciler binalara yakın ışıklandırılmış alanlarda veya bina içinde bulunmalıdırlar.
1- Her öğrenci, odasının temizlik ve düzeninden sorumludur.
2- Okul malına verilecek herhangi bir zarar derhal rapor edilir ve zarardan sorumlu olan kişiye tamir masrafı ödetilir.
3- Odalarda yemek bulundurmak ve pişirmek yasaktır.
4- Dolaplara, duvarlara hiçbir şey asılmamalı ve yapıştırılmamalıdır.
5- Dolaplar aralıklı olarak kontrol edilir.
6- Yurdun kapalı olduğu tatil dönemlerinde öğrenciler yurtta herhangi bir eşya bırakmamalıdır.
Yurt, öğrencilerin toplu yaşadığı bir ortam olmasından dolayı yurttaki herkesin kişisel alanı bizim için çok önemlidir. Bu nedenle yatakhane katlarına velilerin ve misafirlerin girmesi istenmemektedir. Ancak Yurt Yöneticisi veya nöbetçi öğretmenden özel izin alınarak çok kısa süreli yatakhane katlarına çıkışa izin verilebilir.
Cep telefonu, kişisel bilgisayar, tablet gibi elektronik cihazların pansiyona getirilmesi istenmemektedir. Öğrencinin bunları yanında bulundurması gerektiği hallerde nöbetçi öğretmene teslim etmesi gerekmektedir.
Öğrenciler hafta içinde özel durumlar dışında hiçbir zaman okul dışına çıkamazlar. Özel durumlarda velinin Pansiyon Müdür Yardımcısı ile irtibata geçmesi gerekir.
Eğer bir öğrencinin pansiyondan ayrılmasını gerektirecek bir durum olursa, öğrencinin velisi en geç bir gün önce, yazılı olarak, yurttan Sorumlu Müdür Yardımcısına başvurmalıdır. Eğer öğrenci tahmin ettiğinden daha geç bir saatte yurda dönmek zorunda kalırsa, yurttan Sorumlu Müdür Yardımcısına veya nöbetçi öğretmene bilgi vermelidir. İzinsiz olarak kurallarda belirtilen saatten daha geç bir saatte yurda dönülmesi, disiplin işlemiyle sonuçlanır. Okulun düzenlediği herhangi bir etkinlik nedeniyle normal saatten daha geç dönecek olan öğrenciler için bu durum geçerli değildir.
Ders saatleri içinde yatılı öğrencilerin okulda herhangi bir derse girmemesi disiplin nedenidir.
Ders saatleri içinde olağanüstü durumlarda okuldan ayrılmaları gereken yatılı öğrenciler, gündüzlü öğrenciler için geçerli olan kurallara uyarlar.
Hafta sonu öğrencilerin evci çıkmalarına izin verilir. Öğrenci, velinin bildirdiği adrese evci çıkabilir.
Asım Özden Yatılı Bölge Ortaokulu yatılı öğrencilerinin her zaman uygun davranış sergilemeleri gerek kampüs içinde gerekse kampüs dışında doğru kararlar vermeleri beklenir.
1- Zorbalık
2- Kurallara uymadan yurttan ayrılmak veya yurtta kalmak;
3- Kurallara uymadan pansiyondan ayrılmak;
4- Yurt görevlilerine ve okul çalışanlarına karşı gelmek, kaba ve saygısız davranışta bulunmak;
5- Hırsızlık;
6- Dürüst olmayan tutum; [Her sağlıklı toplum, güven üzerine kurulur ve gerek sözlü olarak gerekse davranışlarla, bu güveni sarsacak davranışta bulunmak önemli bir suçtur.]
7- Disiplin yönetmeliğinde, okul ve yurt kurallarında belirtilen diğer davranışlar.
1- Gereksiz gürültü yapma, geç kalma, düzensizlik, küfürlü konuşma ve yukarıda belirtilen kuralların ihlali.
2- Bu davranışların düzelmeksizin tekrarlanır hale gelmesi durumunda öğrenci, yurt yöneticisine rapor edilir. Bu durumda disiplin işlemine göre yurttan süreli veya süresiz uzaklaştırmaya kadar varan cezalar verilebilir.
Öğrenciler eşyalarından ve paralarından kendileri sorumludur. Daha güvenli saklanması gereken eşyalar için yurt yöneticisine müracaat edilmelidir. Ancak öğrenciler yurda değeri yüksek herhangi bir eşya getirmemelidir. Kayıp durumunda derhal Yurt Yöneticisine bilgi verilmelidir.
Acil durumlarda yurtların boşaltılması için her yıl birkaç kez tatbikat yapılır. Okuldaki herkesin
acil bir duruma hazırlıklı olması amacıyla bu tatbikatlar büyük bir ciddiyetle yapılır.
Hafta İçi Günlük Programı
Saat |
Etkinlik |
07.00 |
Uyandırma |
07.30-08.10 |
Kahvaltı |
08.30-11.50 |
Okul dersi |
11.50-12.50 |
Öğle yemeği |
13.00-15.20 |
Okul dersleri |
15.20-17.00 |
Serbest saat |
17.00-18.00 |
Akşam yemeği |
18.00-19.00 |
Serbest saat |
19.00-19.40 |
1.Etüt |
19.40-19.50 |
Ara öğün |
19.50-20.30 |
2.Etüt |
20.30-21.30 |
Yatış hazırlıkları |
* Etütler zorunludur.
Sağlık
Rahatsızlanan öğrenci velisine haber verilerek veli nezaretinde hastaneye gönderilir.
Sürekli ilaç kullananlar Yurt Yöneticisini ve belletmeni bilgilendirmelidir.
Tüm ilaçlar belletmen tarafından kontrol edilir. Reçetesiz satılmayan ilaçlar doktor reçetesiyle birlikte getirilmelidir. Öğrenciler aile hekiminin veya yetkili başka bir doktorun önermediği ilaçları almamalıdır. Hafta sonunu evinde geçiren öğrenci yeni bir ilaçla yurda dönerse, ilacı ve reçeteyi derhal yurt idaresine götürmelidir. Yurtta dolapta ilaç bulundurmak yasaktır. Bunun dışında yüzeysel olarak kullanılan krem veya sprey (boğaz, burun) tarzındaki ilaçlar bulundurulabilir.
Çocuğunuzun hastaneye kaldırılması gerekirse:
Yatılı etkinlikleri programı gerek okul içinde gerekse dışındaki etkinlikleri kapsar. Okulda kurslar, spor etkinlikleri, seminerler, toplantılar düzenlenir. Tüm etkinliklere öğretmenler, görevlileri veya nöbetçi öğretmenler refakat eder; Öğrencilerin katılmak istedikleri etkinliklerle ilgili kendi önerileri de değerlendirilir
Yatılı Öğrenci Temsilcileri yurt öğrencileri tarafından 8. sınıf öğrencileri arasından seçilir. Yatılı Öğrenci Temsilcilerinin sorumlulukları:
1- Bütün yatılı öğrencilere iyi örnek olmak;
2- Yatılıya yeni gelen öğrencilerin yurt yaşamına uyum sağlamasına yardımcı olmak;
3- Etüt salonlarının denetimine yardım etmek;
4- Gerektiğinde Yurt Yöneticisine ve nöbetçi öğretmenlere yardım etmek.
Öğretim yılı başında yeni gelen öğrencilerin oda dağılımlarını Pansiyon müdür yardımcısı yapar. Öğrencilerin yaşları ve yakınlık durumları gözetilerek yerleştirme yapılır. Odaların büyüklükleri aynı olup, kapasiteleri 4 kişidir.
Haftanın her günü kahvaltı, öğle yemeği, akşam yemeği ve ara öğün verilir.
Öğrenciler yemekler hakkındaki önerilerini okulda bulunan istek ve şikâyet kutusunu kullanarak iletebilirler.
Öğrenciler odalarını düzenli tutmalıdır. Her odada bulunan oda sorumlusu odaların düzen tertibinden sorumludur. Odaların süpürülmesi ve banyoların temizlenmesi her gün okul görevlileri tarafından yapılır.
Öğrencilerin kendi çamaşırlarını yıkamaları için yurtta çamaşır makinası, kurutma için kurutmalık mevcuttur.
Pansiyonumuz Devlet Parasız Yatılı statüsünde olup hiçbir öğrenciden para alınmaz.
1- Herkes ayakkabı raflarını kullanır. Dışarıda ayakkabı bırakılmaz.
2- Ayakkabılıklar her zaman temiz ve düzenli tutulur.
3- Kullanılmayan ayakkabılar bir poşet içinde öğrenci dolabında saklanır
4- Raflara zarar verilmişse ödenir.
1- Çamaşırhane hafta içi her gün açık bulundurulur. Acil durumlarda nöbetçi öğretmenden izin alınarak çamaşırhane kullanılabilir.
2- Çamaşırlar okul idaresi tarafından uygun görülen makinelerde kullanma talimatları doğrultusunda yıkanırlar.
3- Çamaşırhanede yıkanması uygun görülmeyen malzemeler (ayakkabı, battaniye, halı, yatak) yıkanmaz
4- Temiz çamaşırlar kurutmalıklara asılır. Pencere demirlerine çamaşır ve havluların asılması kesinlikle yasaktır.
5- Çamaşırhanenin tertipli ve düzenli tutulmasına özen gösterilir.
1- Tuvalete girmeden önce yatakhane terlikleri çıkarılır.
2- Tuvalete çorapla girilmez.
3- Konuşulmaz, şarkı – türkü söylenmez. Bir şey yenilip içilmez.
4- Çıkarken sifon çekilir ve leke, pislik bırakılmaz.
5- Mutlaka tuvalet kâğıdı kullanılır.
6- Çıktıktan sonra eller sabunla yıkanır.
7- Tuvaletin havalandırılması sağlanır.
8- Kullanımdan sonra musluklar kapatılmalıdır. Su israf edilmemelidir.
9- Tuvalette şaka yapılmaz, çevreye su sıçratılmaz.
10- Kapılara, duvarlara yazı yazılmaz.
11- Bozuk, kırık, arızalı kısımlar pansiyon başkanına, nöbetçi öğretmene ve idareye bildirilir.
1- Etüt saatleri ve ortak uygulamalar dışında her zaman banyo yapılabilir.
2- Banyoya girmeden önce banyo terliklerinin giyilmesi zorunludur.
3- Banyoda yüksek sesle konuşulmaz, gürültü yapılmaz.
4- Banyo süresi en az 10, en fazla 20 dakikadır.
5- Çıkarken banyo temizlenir, içeride çamaşır bırakılmaz.
6- Banyodaki malzemeler dışarı çıkarılmaz.
7- Yatakhanelere bornoz veya havlu ile çıkılmaz.
8- Pansiyon başkanının uyarı ve ikazlarına uymak zorunludur.
1- Pansiyon başkanı etüt odasının huzurundan sorumludur.
2- Etüt Odalarını kurallara uygun kullanmak zorunludur.
3- Etüt odasında yalnızca ödev yapmaya izin verilir.
Adres:
VALİTUNCEL MAH. SİVASERZİNCAN BUL. NO 71 İMRANLI / SİVAS
Telefon
03468612004